19 de febr. 2012

Routeburn Track

Una de les coses que em feia més il·lusió fer a Nova Zelanda era recórrer una de les "Great Walks", com s'anomenen les nou rutes més conegudes del país dels kiwis. Aquests dies he caminat per la Routeburn Track, una ruta de 32 km que travessa el Mt Aspiring i el Fiorland National Park en tres dies i dos nits. En temporada alta, com és el cas, les rutes s'han de reservar ja que l'allotjament és limitat. Es pot fer còmodament per internet o bé als centres de conservació dels parcs (DOC) que hi ha espacits per tot el territori. El tema és que pots dormir en tenda, l'has de carregar, of course o bé als "hut", refugis acondicionats amb lavabos, que no dutxes, aigua corrent i cuines amb gas per cuinar, tot un luxe!.




Barato, barato, el que es diu barato no és...dormir en un hut 51 dòlars, com que eren dos nits 102, que et portin fins a l'inici de la ruta 48 dòlars, que et tornin des del final 78...que et passegis enmig de muntanyes espectaculars no té preu,...hi ha coses que els diners no poden comprar...però per tot el demés...ja,ja,ja!



Les habitacions dels "hut" són evidentment compartides, aquesta era petita, al segon refugi vam dormir 25 persones...i les possibilitats de que algú ronquin són moooolt altes!!!!...gran invent els taps per les orelles...


Aquí plou més de 250 dies l'any...el primer dia vaig tenir sort i va fer un sol espectacular, el segon no va ploure però estava força núvol, així que no vaig poder gaudir del tot del paissatge i el tercer si que va ploure però la ruta era més curta i enmig de boscos així que no em vaig mullar gaire.




 M'encantaria fer-ne un altre però el pressupost és el que és, així que ja vaig tornant cap a l'Illa Nord. De Queenstown aniré cap a Franz Josef per veure el Franz Josef Glacier, després creuaré per l'Arthur's Pass direcció Christchurch i d'allà a Wellington i finalment Auckland.









1 comentari:

neus ha dit...

Ualaaaa! Ja trobava a faltar aquests trekings...ostres, és preciòs tot allò i encara que sigui car no deixa de ser espectacular...

Disfruta molt d'aquest aire tan pur que t'envolta!!

PETONETS!!